Löjlig

För ett tag sen var jag på affärsresa och hittade en liten snyckesaffär. Den var liten och sålde handgjorda och unika smycken. Tittade runt en stund och hittade två smycken som jag köpte.
I efterhand har jag gjort lite efterforskningar på mönstret på en av dessa smycken. Det är mönstret av en "celtic knot". Dessa står för skydd mot sjukdomar, tur och ny start. Oändligt står det också för. Lite som livets cirkel.

Gud vad jag känner mig löjlig. Sätta sin tillit till trollkonst och skräp. Men jag fick ju reda på detta först efter att jag köpt den. Tänker inte sätta mitt fulla hopp till ett smycke, men det kanske är ett tecken?

Eller så går det som det går. Ödet vet och får bestämma.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: