Mogna till lite då!

Jag vet vad som gäller. "Häng inte på familjeliv, man mår bara dåligt då".
Det är sant men ändå kan jag inte sluta. Det finns folk i samma situation som mig som man kan prata med! (och sen finns det idioter man kan förlöjliga) (och sen finns det kvinnor som är gravida som man önskar hade varit tvångssteriliserade av staten).

Hittade en trevlig tråd (tyckte jag till en början) om personer som skulle börja försöka till hösten. Jättebra, jag får ju antagligen mitt första besök på sjukhuset i höst även om behandlingen kanske dröjer till vintern. Så börjar jag läsa inläggen...... Verkar endast bestå av små tonårstjejer som går i skolan och planerat barn! "Åh gud, jag hittade en body den var så söt!!! Så jag köpte den, hihihi!!!".

1. Korrekt grammatik finns inte i deras värld.
2. Så löjligt jävla glada...
3. Vem fan köper bebiskläder innan man ens blivit gravid?

Är det bara jag som blir trött på dessa människor? Måste jag tillägga att jag inte skrev något i den tråden?

Idag är jag nog lite bitter över livet rent generellt och vår situation. Suck. Men om två veckor öppnar fertilitetskliniken på sjukhuset och då kanske vi kan få en remissbekräftelse och tid för första besök. Och det är ju alltid något?
1 Jodå:

skriven

I knooow! Jag blir också tokig av dessa naiva människor! Bebiskläder och förväntningar om jubel hos mor-och farföräldrar...jösses kors. Och precis som du skriver bör man inte läsa (och frossa) i alla dessa familjelivstrådar, men det är ju så himla svårt! Särskilt nu i semestertider

Försöker också få barn men tillhör inte den superfertila skaran.

Svar: Nyfikenheten kring dessa trådar tar tyvärr över och man tror att man kan få stötning tills dess att man hittar en tråd och känner sig lillgammal för att man inte passar in...
Lycka till med allt! :)
Lilla jag

2 Kampen till ett plus:

skriven

Finns det något sätt att komma i kontakt med dig? på mail, kik messenger eller någonting?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: