Just nu

Livet går på som vanligt. Trodde jag höll på att bli sjuk men nu verkar allt vara bättre.

En tanke slog mig. Hur länge orkar man? Det är en återkommande tanke. Mina känslor skiftar med tiden. Om någon skulle fråga mig idag så hade jag sagt bara en behandling till innan IVF. Jag vill ha något att se fram emot där man aktivt jobbar mot att få en insättning.

Vi har sagt två till försök utan IVF och jag får väl se vad jag känner efter nästa omgång. Beroende på vad resultatet blir naturligtvis. Blir jag överstimulerad så lutar jag nog ännu mer mot IVF, men samtidigt måste jag ju ge dem en chans att ställa in dosen.

Just nu hatar jag den här dötiden. Tiden mellan behandlingar och ingenting. För det är så det känns. Det är bara en stor väntan på något man inte vet vad det blir.
1 dujaghanvi:

skriven

Det är definitivt denna väntan som är värst, speciellt när man inte vet när eller om den någonsin tar slut! Man vill dock ha en plan, en så tillförlitlig plan som möjligt. Vilket också är svårt när kroppen fortsätter att spela en spratt! Hoppas att denna gång är "jackpottgången" för er!

Svar: Får hoppas på det bästa!
Lilla jag

2 KMP:

skriven

Vi har inte ens pratat om det... Hur länge vi vill försöka. IVF, för mig känns det så fjärran, jag tror så starkt på Puregon. Men min kropp är ju inte med på noterna...

Svar: Jag tror ju på det också, men jag vet inte hur länge jag orkar vänta på att kanske det ska gå vägen. Det tar lång tid mellan behandlingarna och chansen är bra mycket större vid IVF!
Lilla jag

3 frideborgs:

skriven

Det är verkligen så jobbigt att vara i den här svängen, oavsett var någonstans i karusellen vi sitter.

Massa pepp, håller tummarna för att ni lyckas nästa försök!

Svar: Tack desamma! :)
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: