Snart semester

En vecka kvar innan semestern. Det är min sista milstolpe innan behandlingen. Sen delar jag upp behandlingen i mindre bitar också så det inte ska vara så stort projekt. Först är det Provera, sen ska man blöda, sen är det sprutor, sen är det ny spruta, äggplock och sist insättning. Med lite tur. Jag hoppas så på ett femdagars och att jag kan vara hemma ett tag efteråt. Jag räknar nästan med att må dåligt efter allt.

Det känns galet att göra det korta protokollet. Det kommer gå så fort! Max två veckor med sprutor. Jag hoppas det finns någon snäll läkare på vårdcentralen som kan sjukskriva mig sedan. Så jag får lite lugn och ro. Jag vet att man kan jobba efteråt, men samtidigt så tänker jag att man ska ligga ner så mycket som möjligt efter insättning. Tyngdkraften borde väl gälla i livmodern också? Haha. Men jag tror att psykiskt skulle jag må bättre att vara hemma än att stressa på jobbet. Mitt jobb är inte direkt stressigt, men personerna runt mig är alltid stressade eller så försöker de dumpa sitt jobb på mig vilket jag blir galen på! Snart säger jag åt min chef som får sätta de andra på plats. När man väl kommer överens med alla så försöker de smyga över saker på mitt bord... Sånt klarar jag mig utan under tiden jag ruvar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: