Äggets utveckling efter ET

Googlade lite igår och hittade detta. Ganska intressant läsning! Nedstående gäller för ET med 2-dagars embryo. 
Days Past 
Transfer (DPT)
 Embryo Development
 One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula
 Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst
 Three The blastocyst begins to hatch out of its shell 
 Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
 Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation 
 Six Implantation continues
 Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop 
 Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream 
 Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted 
 Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted  
 Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 
 
Här finns även info om 5-dagars: http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
 
Om inte annat så kan detta vara ett kom ihåg för mig, för jag tycker detta är roligt och intressant :) 
1 Synderskan:

skriven

Det är verkligen terror. Första gången tyckte jag ändå att det var lite spännande och jag var hoppfull. Andra gången höll jag på att gå under rent psykiskt, usch! Men det berodde på allt annat i IVF-karusellen också. En misslyckad IVF tar hårt på själen.
Den här gången har jag nästan inte tänkt på att jag ruvar. Är bara tacksam att behandlingen gick så bra och att vi kom ända hit, ha ha! Men det kommer nog ändra sig när det närmar sig BM och testdag : )

Massa pepp och jag håller tummarna för att det blir en kort visit i IVF-världen för er del! Kram

Svar: Tiden kanske går fortare om man inte tänker på det? Håller tummarna för oss båda!
Lilla jag

2 Synderskan :

skriven

Jobbet brukar vara ganska bra för att få tankarna på annat, men det är sjukt svårt att "glömma bort" att en ruvar liksom : ) massa pepp, håller också tummarna för oss! Kram

Svar: Som tur är fick jag reda på att jag och en kollega är ensam på vår avdelning. Så att jobba så mycket så man har annat att tänka på är inga problem. Haha.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: