Drömmer mycket

Jag drömmer mycket om nätterna och vaknar toksvettig minst en gång per natt. Det kan såklart vara mitt tjocka duntäckes fel eller nässprayen. Tant röd är redan borta helt vilket är ovanligt eftersom hon brukar dröja kvar minst en vecka. Men sånt får man väl inte klaga för, haha. Igår umgicks jag med ett par vänner och det var riktigt trevligt. Jag har märkt att jag lätt drar mig undan sociala aktiviteter och helst bara vill sitta hemma men jag måste inse att det är kul att umgås med folk. Hade ångest innan vi träffades och försökte komma på ursäkter för att gå tidigt, men istället blev jag lite ledsen över hur fort tiden gick och att jag var tvungen att åka hem. När jag väl var hemma var jag på ett fantastiskt humör dessutom! Något prat om våra behandlingar eller så kom inte upp en enda gång och jag har lite svårt att bestämma mig om det var skönt att slippa prata om det eller inte. I december är det två år sedan vi började träffa läkare i vår resa att bli gravida. Utredningen och tid för vår remiss tog nästan ett år så vi har bara varit inne på sahlgrenska i drygt ett år. Två ivfer varav en ET, och den andra totalfrys. En FET efter andra ivfen också och snart en till FET innan jul. Det känns som att vi har hunnit med mycket på ett år hos sahlgrenska iallafall! Min födelsedag är förbi och vi är fortfarande barnlösa, det är nog den tanken som är värst.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: