Arg på mig själv

Återigen är jag arg på mig själv. Jag ringde sahlgrenska förra veckan men har ännu inte hört något från dem. Jag undrade om vi kunde få prova på blastocyst den här omgången och barnmorskan skulle lägga lapp till läkaren. Självklart kan det vara en läkare som inte tittat och bedömt det ännu, men jag blir sur över att de inte ringt. 

Sen är jag sur över att jag som vanligt glömmer att ringa dem. Tänkte jag skulle ringa och fråga dem varför de inte ringt ännu, men dagen bara försvann. 

Psykologen i torsdags då, hon var väl vettig som vanligt. Sa att jag ska gräla mer istället för att bli sur och gå inåt. 
Berättade igår för mannen vad hon sagt och han tyckte det var en bra idé. Om jag säger vad jag är arg på så vet han ju och kan agera därefter. 

Jag förstår logiken. Men jag vet inte. Det känns konstigt. Att jag ska skrika ut allt jag känner istället för att isolera mig. Igår påminde mannen mig om mediciner. Vi gick gemensamt alla rester i skåpet, beställde vad dom saknades och han betalade hälften. Det kändes bra! 

Nu borde jag dock försöka prata mer med mannen. Jag vet det. Jag vill att det känns som ett vi. Att han kan ringa sahlgrenska åt mig, att han kan fråga mig mer hur det faktiskt är, speciellt när vi ruvar. För jag blir inåtvänd. Det är inte bra. Jag blir besatt av allt jag känner, vad jag tror och analyserar. Det är inte nyttigt för någon av oss och jag vill inte att vi ska växa ifrån varandra. Det ligger på mig att släppa in honom, men jag vill att han ska ta det initiativet. 

På måndag måste jag ta tag i allt. Ringa sahlgrenska. Prata med min chef. För inte nog med att jag ska vara borta på akupunktur , det finns förbättringar vi kan göra på vår avdelning också. Förhoppningsvis kan jag runda av mötet med en löneförhöjning. 
Kategori:
1 Lillfia:

skriven

Försök att inte ställa så höga krav, utan acceptera varandra. Vi har hållit på med sprutor och mediciner i 1,5 år och min man betalar inte. Han följer inte med på läkarbesöken. Hade det varit han det hade varit fel på, så hade jag självklart följt med och så vidare. Men män är inte som oss kvinnor. Jag vet han vill ha barn lika mycket som jag, och alltid finns där för mig.

Man måste acceptera att man är olika.

Jag hoppas du får köra igång nästa försök så snart som möjligt!

Svar: Självklart är man olika som man och kvinna, men varför kan inte männen ställa upp lila mycket som oss? Varför är det självklart att du skulle följa med din man på läkarbesök men inte tvärtom? Varför är er fertilitet en ekonomisk belastning bara för dig?
Nu kommer jag säkert låta som värsta feminister, tro mig jag är ingen sådan, men varför är det bara du som drabbas ekonomiskt? Det kommer ju vara du som är mammaledig till en början, du som förmodligen kommer vabba och pågrund av ditt kön så tjänar du redan mindre.

Jag tycker att även om männen inte är precis som oss så bör de kunna se och acceptera hur hårt detta tar på oss och självmant vilja följa med på läkarbesök och självmant vilja bidra med sitt strå till stacken.

Tro mig, det blir för tungt lass att dra själv tillslut.
Lilla jag

2 Libra:

skriven

Ni kanske skulle testa parterapi? Det är väldigt bra. Där blir man tvingad att berätta hur man känner. Att få förståelse.

Jättebra att kunna säga ifrån direkt vad som gör att man blir irriterad. Det har hjälpt oss mycket har jag märkt. Det är inte bra att stänga inne allt. Sånt som känns som en självklarhet för dig kanske inte känns så för din man. Man kanske tänker olika eller inte förstår.
En stor kram!!!

Svar: Jag har funderat på att dra med ho om till psykologen, det beror nog på nästa försök. Jag påminner mig hela tiden om att jag ska vara ärlig och jag har märkt att det funkar bättre i text iallafall. Igår hade vi en diskussion där jag inte bröt ut i gråt om ivf så det är ju ett framsteg, haha.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: