Stressad

Mitt projekt på jobbet blir bara värre och värre. Varje dag upptäcker jag något som inte stämmer och min chef tycker synd om mig som får slita. Nästan så jag får dåligt samvete att jag kommer vara borta i samband med FET. Men de överlever utan mig, det vet jag. Men stressen har ändå konsumerat mig på heltid och kollegor har skrattat åt hur jag snäst åt dumma frågor från andra kollegor. Det löser sig nog i slutändan. Just nu sitter jag och försöker ta det lugnt. Andas. Med värmekudde på magen, precis som akupunktören sa. Ta det lugnt efter jobbet, andas och gärna med en värmekudde. Imorgon ska jag träffa psykologen igen och det känns bra att det är inför FET. Så jag hinner prata igenom det med henne. Hur jag ska bete mig denna gången. För jag vill inte gå sönder lika mycket som sist. Nedräkningen har börjat.
1 anna:

skriven

Vore fantastiskt om du ville delge oss sätt att hantera situationen vi befinner oss i med barnlösheten behandlingar misslyckanden m.m. utifrån hur vad psykologen Säger.

Svar: Det jag och psykologen kommer fram till är ju vad som passar för just mig och är kanske inte allmäna råd direkt :) Men för min del handlar det mycket om att inte ta på mig för mycket, planera hur dessa två veckor ska se ut och inte stressa över att jag måste göra massa saker. Det är bara två veckor. Känner jag att jag vill vara hemma och isolera mig så är det okej. Vill jag hitta på saker är det okej.
Sen också försöka hålla en öppen kommunikation med mannen här hemma. Om jag inte berättar hur jag mår så kan han inte göra något för att jag ska må bättre.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: