Akupunktur

Idag var det dags att prova på akupunktur. Förutom att de var lite sena och att de glömde av mig en stund (kändes det som) så var det helt okej. Började med ett kort samtal kring min hälsa. Har du någon blodsjukdom, lågt blodtryck, början till förkylning osv. Fick förklara att det var inför vår fjärde återföring jag ville prova något nytt och hon blev nog lite förvånad. Fick ta av mig byxorna och nålar sattes i underbenen, under naveln, händerna och huvudet. Medan hon satte nålarna försökte hon förklara tanken med akupunktur. Att det ska stimulera hormonerna. Jag köper det inte för fem öre, men det kan ju inte skada. När nålarna var satta skruvade hon på nålarna vilket var läskigt när hon kom till höger hand. Har ni någon gång klämt en nerv mellan pekfingret och tummen som är riktigt obehaglig? Hon kom åt den när hon skruvade. Så hela handen blev stel och det var riktigt obehagligt! Sedan var det bara att koppla på strömmen! Lite läskigt, men det var inte mer än att det kändes som när man tränat. Det tinglade i benen och magen som det gör efter ett rejält träningspass! Knappt några märken efteråt heller! Jag ska fortsätta med akupunktur fram tills FET. Jag ska ge det en chans och hålla ett öppet sinne! Imorgon är det dags för nässpray också. Får välkommna sömnlöshet och värmevallningar... Men det går iallafall bra för mig på jobbet!
Har ju varit med om värre. Kändes knappt när hon stack in nålarna.
1 skrivdivan.se:

skriven

Tack för att du skriver om akupunktur. Ska bara få äset ur vagnen och välja någon, välja rätt. Känner på mig att det är just de där nålarna min kropp behöver...

Svar: I Göteborg finns det en sjukgymnast som gör akupunktur och det kostar 80kr per gång plus att det går på högkostnadsskyddet. Så det behöver inte vara dyrt heller. Värt att prova om inte annat.
Lilla jag

2 Julia:

skriven

Vad roligt att höra om någon människa som testat, den ända som jag vet testat akupunktur är min häst, haha. Hon tyckte om det i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: