Stressad

Idag var det akupunktur igen. Det börjar definitivt bli en vana. Av med byxorna och upp på britsen! Nålarna är helt okej, det är mest lite obehagligt, men det går an. Som ivfare har man ganska hög smärttröskel vilket hon påpekat. "Ni som har gjort ivf rör inte en min under akupunkturen." Nä, det var ju just det. Nålarna märks knappt. När man ändå har kräkts av smärta från ett äggplock så gör en akupunkturnål ingenting. Alla sprutor och blodprov som jag har lämnat är värre. Jag tror ändå jag blir lite avslappnad under behandlingen. Efteråt brukar jag vara glad av alla endorfiner och om inte annat skulle jag rekommendera alla att prova, det är en upplevelse i sig! Om mindre än en vecka är det blodprov. Alla mina morgonar nästa vecka är bokade med olika saker. Ska på akupunktur, lämna blodprov, iväg med bilen och ännu ett besök hos akupunkturen. Förmodligen har jag tagit mig igenom hälften av alla behandlingar. Ska försöka boka in två till. Jag känner mig dock stressad och nervös inför FET. Det kommer antagligen krocka med ett stort projekt på jobbet. Antingen kommer jag få jobba som en galning innan fet och efter, eller så skjuter vi upp projektet. Jag brinner Dick för det på jobbet, men jag vet vilken stress som kommer hamna på mig. Bara jag som kan fixa det! Även om jag skulle vilja vara hemma ett par dagar i samband med FET så kan jag också känna att nu skiter jag i allt. Jag gör FET och lever på som vanligt. Kommer ändå inte fastna så det är bara ta nya tag nästa gång. Orkar inte riktigt ta tag i det. Så lite stressad över jobbet och sedan är jag även stressad över att det går för fort. Är jag verkligen redo för ett nytt försökt?
1 Anonym:

skriven

Tror inte det spelar någon roll om du är hemma i samband med FET. Ägget fastnar ju inte lättare för det. Lev på som vanligt!

Svar: Nä, jag vet det egentligen. Men hade varit skönt med lite lugn och ro för själen.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: