v 10 (9+1)

Imorgon är det dags. Äntligen ska vi få se vad (om) något växer i min livmoder! 

Jag har problem att sova på nätterna. Kan vakna och känna mig obekväm. Svullen och kan liksom inte hitta en bekväm ställning att sova i. Det hjälper inte att mannen med sin förkylning låter som en gräsklippare om nätterna heller... 

På dagarna har jag fortfarande problem med illamående. Imorse mådde jag riktigt dåligt och halkade över toaletten mer än en gång. Inget kom upp, men det gjorde nästan att det kändes värre. Kräks man så mår iallafall jag lite bättre efter en stund, men när inget kommer fortsätter jag må dåligt. 

Igår glömde jag att äta på eftermiddagen. Så från lunch till middag åt jag ingenting. Jag trodde jag skulle kräkas och mådde jättedåligt så minuterna innan middag hittade jag kex att stoppa i mig. 

Har svårt att hitta saker som fungerar för mig. Vad som funkar ena dagen fungerar inte nästa. En dag kan jag trycka i mig nötter, men nästa dag är det bara äckligt... 

Jag vet att allt detta är småpotatis och att det förmodligen kommer bli bättre. Men just nu är det lite jobbigt... 

Lite rädd för att vi kommer dit imorgon och de säger att det inte finns något där. Eller att det är dött... Ena sidan av mig säger att det måste vara vår tur nu och att allt kommer vara bra! Andra sidan säger att vi kan inte bli gravida på egen hand så det är klart att första graviditeten inte kommer sluta bra. Lite Murphy lag, allt som kan gå åt skogen gör det... 

Suck. Ska ta min tjocka mage nu och sova lite. För den börjar bli rund nu. 
Kategori:
1 Denise :

skriven

Lycka till imorgon, jag håller tummarna för att det växer ett litet mirakel där inne! Kram

Svar: Tack :) det fanns faktiskt något där, "konstigt" nog, haha.
Lilla jag

2 Drommarochlangtan :

skriven

Hoppas allt går/gått bra idag!

Svar: Tack! Kunde inte gått bättre :)
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: