v17 (16+4)

H E R R E G U D! Redan vecka 17 och snart 18!! Förstår inte var tiden tar vägen någonstans. Snart är vi halvvägs och vi har mängder med saker vi ska försöka med nu när vi sakta men säkert återkommer till den normala vardagen.

Det som hänt sen sist är att vi varit iväg på bröllopsresa!! Helt fantastisk resa (även om man blev lite bränd) och det var första gången på all inclusive. Till en början var vi båda helt fascinerade över all mat och den stora buffén, men i slutändan äter man ändå pizza och pommes eftersom all annan mat inte faller en i smaken.... Men men. Hade en episod också när vi åt på en av hotellets restauranger när vår lilla skitunge fick för sig att det går ju inte an! Som tur var så hade mannen redan innan pekat ut toaletterna så jag hann in dit. Hade jag börjat kräkas i buskarna utanför så hade jag skämts ihjäl....

Överlag så är det snabba kolhydrater som funkar som "dörrstopp" i min mage. Bröd, potatis och massa annat. Äter jag det först så kan jag äta annat sen.

Redan innan vi åkte så började vi (eller jag?) titta ut tapeter. Det börjar snart bli dags att göra iordning vårt barnrum! Barnvagn är också på inköpslistan, likväl en större bil. Vi vill hinna med massa ny innan det nya året börjar. Bland annat väntar en lite större renovering som vi som tur är lejer ut på hantverkare (när ska vi hinna med att planera allt detta?). Återigen så känns det som att tiden rinner iväg från oss...

Jag vägde mig precis (dock med kläder på och inte vid den tiden jag brukar väga mig). Vikten står på 55kg! Helt galet att jag gått upp 4kg! Jag vet, det är ingenting egentligen, kommer förmodligen gå upp minst 10kg totalt. Men det kändes stort verkligen. Kan buffén i utlandet ha något med detta att göra? Hahah.

Sen TROR jag att jag känt första rörelserna från vårt lilla barn. Lite osäkert, men det var inga tarmrörelser och det kom från "rätt" ställe. Även om det var över lika fort som jag kände det så var det någonting.

Vi har också gått ut helt officiellt med graviditeten så nu bör alla veta om det! Om ett par veckor är det dessutom RUL och då får vi se om det är en liten pojke som väntar där inne.

Jag har maaaaassa att skriva om, men vi tar resten en annan dag. Behöver ta det lite lugnt, kom ju precis hem :)
1 kmp:

skriven

Skönt att höra ifrån dig och att allt är bra.

Svar: Kräks fortfarande ca en gång i veckan, men i det stora hela mår jag faktiskt bra :) att få uppleva min största dröm är fantastiskt!
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: