Min teori

Jag har en teori. Eftersom jag inte haft någon blödning sedan första ivfen så är min slemhinna gigantisk nu. Därför släpper den en liten bit ibland och därför får jag bruna flytningar. Jag upptäckte igår att jag hade det men det blev aldrig mer och jag hade skydd över natten, ifall om att, men det blev aldrig mer än så.

I februari hade jag störtblödningen som höll i sig i drygt fem veckor och det var ju samma sak där. Jag hade en för tjock slemhinna och någonstans var den tvungen att ta vägen. Den kan inte byggas på i det oändliga. Ibland måste den ut.

Jag hoppas allt håller sig lungt fram till augusti och start på behandlingen. Om det ny skulle komma en riktig blödning så får jag ju helt enkelt ringa dem och se vad jag ska göra. Sen är jag rädd att håller sig allt lungt och jag startar med Provera så kommer syndafloden. Men kommer verkligen allt hinna kommaut när msman kör igång med sprutor? Tänk om jag får stora ägg på bara ett par dagar?

Dosen gonal-f skrämmer mig 125IE. Det är mycket. Tänk om jag får typ trettio stora ägg på ett par dagar och sen visar det sig att alla är omogna? Min nedräkning till augusti fortsätter. En dag i taget.
1 Kakan76:

skriven

Man tycker ju att kliniken borde veta vad de gör. Jag ska ju ta 225 enheter Goal-f så 125 låter lite i miona öron men så har ju du PCO också så det gör skillnad.

Fasen alltså att man ska känna sig så orlig för allt hela tiden i den här processen. Man kan bli tokig för mindre.

Svar: I mitt fall är det mycket. Jag får ett par ägg mogna med bara 50IE. Jag fick tecken på överstimulering sist när vi blandade lite med 50 och 75IE. De plockade ut massa ägg då men det var bara tre mogna. Men det var ett sprutförsök som vi gjorde om till IVF eftersom jag är väldigt lättstimulerad och vi fick hela tiden för många ägg för att försöka själva.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: