Alla andra utom jag

I morse tänkte jag på något när jag sprang uppför trappan, plötsligt slog det mig. Jag är inte gravid. Jag vet inte varför men när den tanken slog mig knöt det sig i magen. Jag är inte gravid.

Ikväll läser jag om blondinbella som är gravid med sitt andra barn. Under tiden vi har försökt kommer hon ha fått två barn och vi är nästan i samma ålder. Utöver artikeln om henne på aftonbladet var det fullt med artiklar om folk som skulle ha barn. Det var det enda jag såg.

Det är så skönt att det är onsdag imorgon. Då börjar vi med Provera och på söndag är det nässpray igen. Om jag inte minns fel var det blodprov 21 oktober. Vid vårt förra ivf försök så fick vi veta att jag hade en fin treskikts slemhinna. Hoppas vi kan få till det igen.
Samtidigt som jag är orolig att återförandet kommer krocka med vår resa på två dagar till en annan stad. Jag vägrar prioritera vår resa över FET. Det tar oss två månader att få till allt med mediciner. Detta är ruvningen jag blev snuvad på vid vårt andra IVF försök. Mannen tycker vi ska avbryta allt om det krockar. Jag vågar inte säga emot utan försöker övertala mig själv att det inte kommer ske... Men i värsta fall kanske man kan få gå ett par extra dagar med nässpray så det inte krockar. Hoppas att det blir innan vi åker, för det hade varit jättehäftigt att åka på vår resa med en pingvin! Hade satt känslan på hela ruvningen.
1 Kakan:

skriven

Åh jag blev också deppig av att Blondinbella är på barn två och jag fortfarande är på barn noll. så himla frustrerande och stressigt med alla gravida jäklar runt omkring. Gah!

Hoppas det inte krockar för er! Håller tummen.

Svar: Skönt att det är fler än jag som reagerar så.. Tack!
Lilla jag

2 Jonna:

skriven

Jag blev med deppig av blondinbella. Försökt bli med barn 2,5 år, har PCO..blev tillslut äntligen gravida. Ligger nu på Lunds sjukhus i sängläge eftersom jag såklart har försvagad livmodertapp eller vad man kallar det också,så jag öppnade mig och satte igång i V 22. Ligger som sagt nu och försöker hålla kvar bebisen sålänge jag kan för att den ska ha så stor chans den bara kan.
Och så läser man som sagt om sånna, där allt går lekande lätt, och allt är lyckligt å ulligull hela tiden..
Men men.. Vi andra kan inte mer än kämpa på. Lycka till!!

Svar: Usch vad läskigt! Hoppas du får bra vård och att den lille stannar kvar tills det är dags!
Lilla jag

3 Kai:

skriven

Hej!

Jag har inte kommenterat innan, men följt dig ett tag. Igår var en urkass dag. Först berättade en kollega att hon väntar barn. Såklart blev hon gravid innan hon ens fått tillbaka sin mens efter p-pillrena, precis som med hennes första barn. Kul, verkligen. Sen Blondinbella. Det känns så futtigt att jämföra sig med och bli avundsjuk på en känd bloggare som jag inte ens gillar! Skönt i varje fall att läsa här att jag inte är ensam om att bli ledsen av det.

Kram!

Svar: Det är klart man kan bli berörd av nyheter som rör folk man inte känner. Att man känner en sorts orättvisa!
Lilla jag

4 Mot Ett +:

skriven

Jag reagerade också! Jag är 30 år och har inga barn, det verkar som om ALLA i min omgivning har barn eller är gravida och det känns som om alla är så mycket yngre än vad jag är också. Orättvist! Det känns hemskt att känna så, men jag kan inte låta bli när man själv längtar så.. Jag missunnar ingen, absolut inte, men det kunde väl ha fått varit jag? Sen kanske jag inte har nån rätt att tänka så när vi inte har hållit på så länge som många andra har, flera flera år av kämpande. Men jag tycker ändå att ett år är rätt så länge, och vet ju inte hur lång tid till det kommer att ta.. :(

Svar: Äsch, det är klart vi får känna som vi vill! Man kan inte hålla på och tänka på personer man inte känner som försökt längre. I slutändan handlar det om en själv och ingen annan. Jag tycker att det är just ovissheten som är det jobbiga. Hade man ändå vetat att någon av behandlingarna kommer leda till ett barn (definitivt) så hade man nog kunnat stå ut med det mesta.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: