Vad är nästa steg?

Det är fortfarande en del besökare hit, vilket på något sätt glädjer mig. Kanske att jag kan ingjuta lite hopp i att det går att bli gravid med ivf och att kampen inte behöver vara slut efter ett försök. Alla blir inte gravida på första, andra eller tredje försöket. 


Jag besöker mest min blogg av nostalgiska skäl. Se vad jag kände när vi var mitt uppe i allt och början av perioden av vårt föräldraskap. 

Det blev en del besök hos psykologen tillslut. Men nu behöver jag landa i mig själv. Det är omvälvande att få reda på att vissa saker i min personlighet beror på min uppväxt. Ibland blir jag förvånad över att jag lyckats bli en normalt fungerande individ i samhället trots allt som inte funkat i min barndom. 

Jag ska bli bättre på att kommunicera med min man. Det är mitt mål. Samt att förstå att det inte ligger någon skam i att visa mina känslor. Att visa mina känslor kommer bara vara bra för vår son. Han ska inte behöva växa upp med en mamma som gömmer vissa saker. För att bli en normal person behöver man se alla känslor, inte bara de glada. 

Vi har pratat om framtiden. Har några saker att checka av på vår lista innan vi tar steget mot ett syskon. Jag saknar den första tiden, jag bar inte där rent känslomässigt och jag vill göra om det. Som vanligt funderar jag mycket på nästa förlossning. Kejsarsnitt eller inte? Jag tror jag måste besöka en barnmorska innan vi ger oss in i nästa resa. Att tillsammans med någon kunnig kunna göra upp en plan för om vi skulle lyckas. Min man vill ha ett planerat snitt, jag förstår honom. Men på något sätt ligger det prestige för mig i en naturlig förlossning, vilket i sig inte är så bra. Jag behöver släppa det. Allt jag vill är att få upp ett barn på bröstet som majoriteten av alla förlossningar slutar med. 
Nåväl, när vi väl har bockat av allt på vår lista så får vi ta det då. 

Men vi lever och mår bra iallafall. Till hösten är det dags för förskola, bara det blir ett äventyr! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: