Jobbet...

De sa upp mig och ett par andra som inte jobbade på min avdelning. Hävdade att det går dåligt för företaget och att vi inte drar in tillräckligt mycket pengar. Jag jobbar inte som säljare så det är inte jag som misskött mitt jobb. I drygt två år har jag arbetat där, nästan satt jobbet framför allt och som tack för man detta. Dagen efter alla besök för sprutor är bokade så drar de bort mattan under mina fötter. Ingen stabil ekonomisk tillvaro.

Min man är dock dem bästa. Han kom och körde hem mig när jag satt och hulkade i bilen. Tog en bra stund för honom att förstå vad jag sa på telefonen när jag ringde...
 
Vi kommer inte skjuta på våra behandlingar. Jag har alltid tyckt att man ska ha en stabil ekonomisk tillvaro innan man skaffar barn. Det har jag inte. Men vi gick igenom ekonomin i hushållet och vi har råd med allt även om jag nu blev av med jobbet. Vi har inga gigantiska lån som ska betalas av så det är lugnt. Det blir jobbigare om jag skulle gå så länge och bli av me a-kassan.

Men nnär en dörr stängs öppnas en annan. Jag ska på intervju för ett jobb nästa vecka. Närmare mitt hem men inte riktigt det jag vill jobba med. Tar ett steg tillbaka i karriären tyvärr Men mitt drömjobb växer iinte på träd. Vill nog dessutom inte jobba med just produkten mitt jobb säljer om det går så dåligt för dem. Om ett år kanske de har gått i konkurs, det vet man ju inte.

Sålänge jag kan få motsvarande län får jag stå ut med det jobbet jag kan lyckas få.

Mitt "gamla" /nuvarande jobb har dessutom en överraskning att vänta. Facket kallas det.
1 F:

skriven

Det var mycket tråkigt att läsa att du har blivit varslad från jobbet, inte direkt något man behöver när livet är tufft nog ändå med barnlöshet, behandlingar och allt därimellan.
jag håller tummarna för att du får ett nytt jobb snart som du kommer trivas med och att behandligen med sprutorna lyckas! :)

Svar: Tack :) Ja det är tufft. Just nu siktar jag bara in mig på att skaffa ett jobb, behöver inte vara mitt drömjobb. Drömjobbet kan man söka när man har ett annat jobb!
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: