Slutet är här och början är där

Idag blöder jag vilket är slutet på denna resan. Vi gjorde ett försök, det lyckas inte för alla. Det var något som inte stämde överens eller så var det bara otur. Det är inget jag hade kunnat göra för att få ett annat resultat. Shiit happens. Man kan inte alltid vinna i livets lotteri :)

På ett sätt är det skönt. Jag har varit ängslig. Jag har känt mig kvävd. Nu är jag "fri" ett tag. Sahlgrenska har tid i augusti, finns inget jag kan göra för att snabba på tiden. Jag får leva fram tills dess.

Undan för undan känner jag energin komma tillbaka genom mensvärken. Jag orkade diska när jag kom hem. Bara det är ett plus i min bok!

Blev väldigt arg imorse på en vän. Hon undrade hur jag mådde och jag sa att det inte var på topp. Hon frågar om något hänt och innan jag hunnit svara skriver hon att hon förstår mig. Hon mår inte på topp heller. Jag berättar att vår IVF inte lyckades och vi får göra en ny till hösten och hon berättar att hon är på dåligt humör för hon råkade köra in sin bil i en stolpe. Så hon förstår mig. Så en av mina närmsta vänner jämför en misslyckad IVF med att hon har ett par bucklor i sin bil. Kanske dags att skaffa nya vänner? :) jag var arg imorse. Nu tycker jag det hela bara är humoristiskt på något sätt. Det värsta som hänt i hennes liv är att hon fick bucklor på sin bil. Vilket skyddat liv hon lever. Inga risker och är nöjd med sitt liv. Försöker inte sträva efter något bättre varken personligt eller karriärsmässigt. Hon har inte upplevt livet på samma sätt som jag ännu helt enkelt.

Vecka 35 är det planerat äggplock. Samma vecka som vi åker till Medelhavet ska jag ringa och se att de ger mig datum på allting, men jag är med i deras plan för sensommaren och hösten!

Jag är stark och fäller fortfarande inga tårar över vår situation. Det är som det är. Att tappa kontrollen kommer inte hjälpa. Sålänge ingen visar mig en Disneyfilm kommer jag hålla mig stark! Sommaren med vin, cider och drinkar väntar!

Ha en trevlig sommar alla mina vänner. Vi hörs till hösten och då har vi nya starka krafter!
1 KMP:

skriven

Ser fram emot att läsa om din lyckade ivf i höst!!! Vin och cider i goda vänners lag är nåt jag har som tröst också.

2 Synderskan:

skriven

Förstår. Massa kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: