Bryt ihop och res dig upp

Jag har alltid varit en tuff tjej. Inte mycket som kan ta ner mig. Jag har stått i en tingsrätt för att stå upp mot sexuellt ofredande, jag jobbar i en mansdominerad bransch, av mina barndomskompisar är jag den enda med jobb och egen bostad. Jag hatar att visa mig svag, speciellt inför andra. Jag grät igår. Tills jag trodde att det inte gick att gråta mer. Då grät jag ännu mera. Så fort mannen tog i mig började tårarna komma tillbaka. Mina ögonlock var svullna och lila. Huvudvärken var svår och jag grät tills jag ville kräkas. Illamåendet hängde med hela dagen. Vi skulle åkt på långtur igår och fira nyår på annan ort. I mitt huvud skulle jag tvinga mannen att svänga av för att åka till ett shoppingcenter så jag kunde handla första plagget till vår pingvin, så vi hade något att se fram emot. Jag sa åt mannen att han skulle åka utan mig, vilket han vägrade. Med tanke på hur jag var igår förstår jag om han inte ville lämna mig ensam. Jag ska ta ett till test idag och sen ringa sahlgrenska. Det blir inga mer försök nu på ett halvår. Jag orkar inte. Vi tar det i höst istället. Jag tänker också fråga om vi kan göra något annorlunda nästa gång eller om de bara kör på. Vi har gjort ett ET och två FET och något är ju fel eftersom det inte fastnar. Vad jag läst mig till beror det oftast på embryot, att man ska försöka med äggdonation från en yngre donator. Men jag är inte ens 25! Jag är ung! Våra embryon kan inte vara så illa i kvalité, de har bara behövt tina en varje gång. Vad är felet? Nä, nu skiter jag i det t här. Jag orkar inte bli besviken. Det enda jag vill se är de där två jävla strecken på testen, men det händer inte. Vi gifter oss och åker på bröllopsresa istället. Har redan börjat fundera på datum och vilka vi ska bjuda. Så det blir en paus här på bloggen ett tag framöver. Jag vill säga tack till alla som följt med på vår resa hittills. Det har varit ett stort stöd att skriva ner allt och veta att det finns personer som följer med oss. Främlingar som ger stöd och kommenterar, det har hjälpt mig att inte bli helt tokig mitt upp i allt. Vem vet, jag kanske ringer sahlgrenska i vår och ber om ett till försök innan sommaren.
1 Dujaghanvi:

skriven

Förstår att det känns överjävligt! En paus kanske är det bästa? Distans till detta och fokus på något så fantastiskt som ert bröllop! Det vet bara du. Önskar er oavsett beslut ett fantastiskt nytt år, och ork att så småningom börja igen..det kommer vara värt det när de där två (förbannade) strecken äntligen dyker upp!

Svar: Tack snälla du :) jag hoppas någongång få dina sömnlösa nätter, haha.
Lilla jag

2 Anonym:

skriven

Jag tillhör skaran som bara gjort ett ivf-försök hittills så visst är min sorg inte lika tung som din men jag vill ändå ge dig massa värmande kramar. Även om jag bara gjort ett försök så känner jag igen det där med att inte orka. Som det ser ut nu så ska nästa försök äga rum i mars och jag begriper inte varifrån jag ska få energin eller orken. Kan inte föreställa mig hur det måste kännas för dig. :-( vill ge mina tankar och värme till dig. Du är stark och någon gång ska det funka. ..

Svar: Att misslyckas med ett ivf försök är jättesvårt för själen! Någonstans så får man kraft att styrka att orka ta sig vidare. Jag tror man får det när man är som mest nere konstigt nog. Tack för din omtanke!
Lilla jag

3 kmp:

skriven

Jag kan inte föreställa mig att gå igenom så många besvikelser. Satsa på bröllopet och gör det till en underbar dag med tillhörande resa. Stor kram och önskar dig/er all lycka till.

Svar: Tack. Bröllopet håller mig nog på bra humör ett tag till, om inte annat så är det något att fokusera på.
Lilla jag

4 Anonym:

skriven

Hej! Jag har aldrig kommenterar förut men har läst din blogg ett bra tag. Tänker ofta på dig och håller tummarna vid testdagar. Gör ont i hjärtat när det visar minus. Tycker att du verkar vara en superstark tjej! Vill bara skicka en stor kram / Jennifer

Svar: Tack, vad snäll du är som tänker på mig till och från! Det känns på något sätt bra att man inte är ensam :)
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: