Sur

Idag bestämde jag mig för att vara sur.

Nej, du ska inte hoppa in i en tråd om sprutor när du tar pergotime, glöm det! Det är svårt nog att hitta en tråd jag känner mig bekväm i utan att det ska hoppa in någon "nybörjare" som tror att alla kör samma behandling. "Jag var på kontroll på kliniken efter min första behandling och läkaren sa att jag kan få ägglossning nästa vecka", jamen grattis! Häng någonannanstans där någon bryr sig! Det är stor skillnad på att svälja några tabletter och att sätta en spruta i magen. Att känna att man är på randen till IVF och all psykisk stress det innebär. Att ha provat många behandlingar tidigare utan att lyckas!

Eller som en annan tråd jag var med i för ett tag sen som handlade om personer i en viss region som skulle gå på utredning. Jag skulle precis börja med sprutor och hoppade in där, två andra tjejer hade precis lyckats boka tid för utredning. Båda blir gravid innan de hunnit gå på första försöket. Det skiljer bara ett par veckor på dem... Snacka om ett slag i ansiktet?
1 KMP:

skriven

Jag gjorde misstaget att gå in i en tråd som heter BIM februari 2014 eller något sådant. En tråd full av tjejer med regelbundna menstruationer och där de flesta låg på försök 1-3. Jag ville bara för en gångs skull känna mig lite normal. Ha en normal menscykel. Men nu ska jag nog låta bli såna trådar...

Svar: Oh ja, man får aldrig något vettigt utbyte av dem ändå...
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: