Försvaret

Jag är ensam tjej på min avdelning på jobbet. Vi hade after work med en av de andra avdelningarna och de få tjejerna som jobbade där kunde inte följa med. Det finns några som är pappor på den andra avdelningen och ämnet gled liksom in på barn. Varje gång jag hamnar i en sån diskussion så försvarar jag alltid mig med "usch, vem vill ha en skrikande snorunge?". Det blir alltid så! Jag vill ha en skrikande, skrattade, bajsade liten snorunge! Men jag är rädd att säger jag något så kommer massa följdfrågor.

Dessutom körde jag bil och drack alkoholfritt och det slog mig flera gånger "tänk om de tror att jag är gravid" och då känns det som att man måste bre på lite extra hur jobbiga man tycker barn är.

Vi har åkt hemifrån över denna helgen och det är skönt att byta lite vyer ibland. Nu är det inte långt kvar till vår semester och vi ska åka och handla väskor och mer kläder för vår resa. Sen är det dags för en annan sorts resa fram och tillbaka till sjukhuset :) jag ser fram emot äggplocket!
1 Synderskan:

skriven

Gud vad jag känner igen mig i det där! När inte dricker brukar jag också lyckas klämma ur mig att det där med barn inte är så viktigt liksom, he he : )

Svar: Haha, det är skönt att slippa familjesnacket om alla tror att man bara tycker barn är jobbiga ;)
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: