Inget i maj

Det hade kunnat vara värre försöker jag intala mig själv. Vi hade kunnat få avbryta allt kanske. Nu blir det ju iallafall något.

Håller på att bli överstimulerad. Som jag trodde. Drygt 30 ägg pågång. Äggplock på torsdag. Idag 100IE och imorgon 0,5ml Suprefax. Det kommer göra att jag inte blir överstimulerad men det betyder också att jag inte blir ruvare. Får inget ägg tillbaka denna cykeln. Och i och med att jag inte har en cykel kommer det bli en stimulerad cykel. Det kommer ta drygt sju veckor med alla mediciner. Så tidigast november kan jag få ett FET. Eller ja, vi. Såg så fram emot att få ta hand om ett litet embryo. Men nu måste jag vänta på blödning, Provera, spraya, östrogen, ultraljud och sen få insättning.

Känns för långt bort. Men jag har ju tidigare sagt att äggplocket är klimax i en ivf så varför inte. Såg minsann hur de skrev icsi också. Tre embryon till frysen. Då blir jag glad.

Jag skyller min överstimulering på mig själv. Att jag skulle vara så nyttig och slutade med socker och minskat på kolhydrater. Trodde jag skulle vara en duktig pcoare och ge äggen en chans. För bra tydligen.

Nu ska jag äta lunch och sedan krypa ner i sängen och må dåligt resten av dagen. Tänker inte jobba på hela veckan. Orkar inte.
1 Kakan76:

skriven

Fasen vad surt :(. Hoppas på bra ägg till frysen och att tiden går snabbt!

2 Dujaghanvi:

skriven

Fy f-n så tråkigt! Riktigt, riktigt surt! Hoppas att det i slutänden ger en massa bra embryon till frysen så att det var någon mening med det! Och att sju veckor går fortare än någonsin. Denna hemska, eviga, långa väntan! Du gör så rätt som stannar hemma och vilar upp dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: