v15 (14+1)

Nu är vecka 15 här och krabaten fortsätter att trilskas. Jag kräks fortfarande (oftast om kvällarna), när han inte gillar maten eller sättet jag äter på. Många gånger slutar det med att jag äter en bakad potatis. Men det ska banne mig inte bli någon vegetarian av honom! Även om det visat sig att inte ens viltkött duger åt honom... 

För ett par dagar sedan berättade jag på mitt jobb att jag var gravid, så nu vet alla om det. Två personer har vid olika tillfällen frågat mig "var det planerat?" varpå jag vill slå dem i ansiktet. Vad fan är det för fråga? Jag svarade dock fint att det var planerat men oväntat vilket verkar ge intrycket av att vi lyckades på första försöket, vilket är ganska långt från sanningen... Men jag blir fortfarande arg när jag inser att folk tycker det är en okej fråga att ställa. Var det planerat eller en olycka. Ville ni ha barnet eller inte. Det blir så mycket underliggande meningar i det tycker jag. 

Här hemma börjar det bli ont om byxor. Jag tror jag har tre eller fyra byxor kvar som går att använda, sen är det mammabyxor som gäller. Vilket skrämmer mig lite för det är så osexigt med mudden på byxorna. Lite löjligt av mig kanske, men ändå. 

Vikten står på +2kg! Så jag tänker inte fundera mer på det :) 

Nu ska vi snart ut på solresa och i oktober väntar RUL! Får vi se om mina misstankar om en pojke stämmer eller inte. 
Kategori:
1 fladdertanke:

skriven

Oj! Så olika de kan vara, när folk frågat mig om de va planerat så har jag sett de som ett tillfälle att trycka dit dom och tala om för dom att ja, vi har kämpat länge och är jätteglada. Jag har sett de som ganska befriande och inte alls på de sättet du beskriver :) kanske har de som frågar själva upplevt hur de är att kämpa.

Svar: De som frågade mig har verkligen inte kämpat för att få barn, det är jag säker på. Men det kanske bara är mina gravidhormoner som spökar. Har alltid varit känslig kring barnfrågan och blivit sur när någon frågar, för det är privat. Kanske att det hade varit annorlunda om vi inte hade behövt hjälp.
Lilla jag

2 Anonym:

skriven

Själv fick jag frågan hur länge vi fick försöka på en fikarast. Blev helt ställd och stammade fram "ett halvår" trots att det tog mycket längre tid. Tycker inte man frågar sånt! Själv hade han och frun lyckats på första försöket så det var ingen som hade upplevt hur det är att kämpa..

Svar: Oj då! Ibland känns det verkligen som folk inte tänker innan de ställer såna frågor! Blir lika förvånad varje gång att det är socialt accepterat att ställa såna intima frågor.
Lilla jag

3 Anonym:

skriven

Hej på dig. Kommer du ihåg mig. Lisma18? Grattis till den efterlängtade graviditeten. Äntligen! Själv tog det sig på vårt 4:e försöket , den 20/8 kom vår guldklimp. Min sambos första barn som blev en kille. Själv kan man visst bara tillverka killar. Han är den 4:e. Vi lever just nu i en lyckligbubbla med amning, sömnbrist och massor av blöjbyten och tvätt😀 Livet är fantastiskt. Kram från Lisa

Svar: Det var verkligen längesedan :) kul att det gått vägen för dig! Hoppas du njuter av småbarnslivet!
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: