V31 (30+0) - Liten olycka

Det hände en liten olycka igår i soffan. Jag läckte råmjölk! Innan har jag läckt lite när jag tagit på brösten och om mannen hållt om mig, men det har aldrig hänt "spontant". Låg helt enkelt i soffan och halvsov och när jag reste mig upp var det en fläck.. Mannen mest bara skrattade och konstaterade att det är sånt som händer samt att tyget i soffan kan tvättas.
 
Ska försöka sammanfatta läget lite. Det ÄR fortfarande helt ofattbart. Vi ska äntligen bli föräldrar och även om jag känner honom sparka och greja inne i magen så kan jag inte förstå det. Det ligger ett barn därinne. Vårt barn.
 
Barnrummet är inte klart ännu, det stressar mig lite. Men får vi bara ordning på lite förvaring så kan vi äntligen bli klara. Och det är inte hela världen om barnrummet inte blir klart för vi ska ändå ha vaggan inne i vårt sovrum till en början. Överlag är det lite som behöver göras här hemma, men jag hoppas jag får städmani när jag väl packat ihop från jobbet och går hemma.
 
På tal om jobbet så är det ett stressmoment just nu. Det finns saker bara jag kan göra och tyvärr har de valt att börja ett nytt projekt som jag ska göra klart innan jag går på ledighet i februari. Så jag måste göra massa jobb, sen väntas utbildning för övriga i hur det fungerar och sen vet jag att det kommer bli jobb efteråt för att finlira det hela. Jag är faktiskt inte säker på om jag kommer bli klar. Utöver detta projekt har jag fått ett annat projekt som jag ska göra, som dock andra kan ta över även om de gärna ser att jag gör det. Samtidigt som jag ska sköta alla mina vanliga arbetsuppgifter. Jag kan inte sitta ner och jobba för jag får ont i revbenen och jag kan inte stå upp och jobba för jag får ont i ryggen.
 
Min BM har sagt att jag ska försöka få igenom en sjukskrivning på halvtid. Imorgon är det dags att träffa läkare och jag hoppas att försäkringskassan sedan kan godkänna mitt intyg, man vet ju aldrig. De på jobbet vet inte och min arbetstid som jag har kvar kommer ju bli ännu mindre, suck...
 
Vi har bestämt oss för att föda i Borås om det är möjligt. Det är längre att åka till än Östra, men det verkar trevligare. Får se när det är dags var man får plats och om man hinner dit man vill.
 
Nu är det inte många dagar kvar till jul och alla julklappar är inhandlade. När julen är slut är det inte långt kvar. Väldigt spännande, men samtidigt skrämmande. Kommer allt gå bra? Kommer jag bli en bra mamma? Allt som hör där till....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: