Känner mig otacksam

Jag känner mig väldigt otacksam. Äntligen är vi gravida, men jag mår så dåligt om dagarna och verkar ha alla symptom på samma gång. 

På morgonen och kvällen är brösten som värst. 
Mår illa konstant eller har halsbränna. 
Förstoppad. 

Jag klagar till mannen som kommer med förslag och gör allt för att göra det bättre. Men samtidigt vill jag inte klaga, för det får mig att känna mig otacksam. För ett par månader sen hade jag sagt att jag kan ta all illamående i världen för att få uppleva att vara gravid, men just nu känns det inte så roligt. (Skulle aldrig byta bort min graviditet dock!) 

Har gått upp ett halvt kilo. Det dök upp dagen efter mitt största mål på en snabbmatskedja och har inte försvunnit ännu, tror inte det försvinner heller. Börjar oroa mig för min bröllopsklänning igen! 

Ultraljud om ett par veckor. Och har inte illamåendet börjat gå över nästa vecka så ska jag kontakta barnmorska. Tyvärr är inskrivningen i augusti, men de måste ju kunna hjälpa mig redan nu... 
Kategori:
1 kmp:

skriven

Jag fick ont på ett ställe under graviditeten och såklart beklagade jag mig, samtidigt som jag njöt av att vara gravid och mer än gärna tog den smärtan för den vinst jag hade i magen.

Svar: Svår balansgång tycker jag. Man mår inte helt hundra men skulle aldrig byta bort det :)
Lilla jag

2 Anonym:

skriven

Jag mådde riktigt illa till vecka 16, och kräktes några gånger. Barnmorskan tipsade om ingefära.

Svar: Ingefära? Det är ju ganska starkt i smakväg? Hur åt du det, knappast rå? :)
Lilla jag

3 Evv:

skriven

Be om Lergigan Comp om det blir värre med illamåendet. Det är hemskt att må illa. Men det verkar som att graviditeten "sitter"! :)

Svar: Får ingen direkt hjälp just nu eftersom det är så tidigt. Men blir det värre ska jag prata med min vårdcentral.
Lilla jag

4 Anonym:

skriven

Jag var till läkaren idag och bytte ut Postafen mot Lergigan och hoppas dom är bättre.
Du kan även testa akupressur armbandet sea-band, de har dämpat mitt illamående.
Gå till din läkare, finns hjälp att få.
Vi är nästan i samma fas av graviditeten och jag vet precis hur du mår. Till slut blir de ohållbart.

Svar: Har ett seaband, men vet inte om det hjälper direkt... Problemet är att jag måste ta bilen till jobbet och vad jag läst mig till så får man inte köra bil på de tabletterna vilket blir krångligt.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: