v 7 (6+6)

Idag blir det till att ringa vårdcentralen för jag har fastnat i en ond cirkel. Jag kan inte äta för att jag mår dåligt, och jag mår dåligt för att jag inte äter. 
Har dessutom gått ner i vikt nu vilket inte känns helt okej. 

Så samtidigt som jag vill få hjälp så är jag rädd för hjälpen som finns att få. Jag är hellre dåsig än illamående, men det betyder nästan att jag måste få hjälp med sjukskrivning. Jag behöver bilen till jobbet och det är inte rekommenderat att man kör bil på piller mot illamående. 
Nästa problem är att jag i dagsläget inte gör något arbete alls på förmiddagen för jag bara försöker ta mig igenom mitt illamående. 
Så oavsett kan jag inte jobba... 

Dock har jag aldrig fått en sjukskrivning och jag är orolig om jag ens kommer få träffa en läkare. Tror att sjuksköterskan vill hänvisa mig till mvc trots att min mvc hänvisar mig dit eftersom jag inte är inskriven ännu. 

Har lite ångest för idag. Min chef förväntar sig dessutom att jag håller koll på avdelningen när det är semester nu, så det känns taskigt att inte kunna jobba. Vet inte riktigt hur jag ska lösa allt. 
Kategori:
1 Evv:

skriven

Lergigan Comp blir man inte dåsig av. Nog får man köra bil på de. Mitt illamående kom över en natt på i 5+3 och jag fick utskrivet direkt. Stå på dig!

Svar: På Fass står det att man kan få sämre reaktionsförmåga så man ska vara försiktig med att köra bil, men det är nog från person till person om man blir dåsig eller inte. Har fått Postafen utskrivet nu som jag ska få prova. Får hoppas att det hjälper :)
Lilla jag

2 Anonym:

skriven

Lättast är nog att pusha lite på ivf-kliniken där du redan känner läkarna. Då kanske du slipper träffa en ny och känna dig utsatt och förklara allt igen. Tryck på att du är utsliten efter ivfer och att du är illamående. Jag har bara kräkts ett fåtal gånger (men läkaren skriver "kraftigt illamående och kräkningar") men mått konstant illa i 6 veckor. Först sjukskriven 50% men då det inte funkade när det blev värre fick jag 100%. Inget problem med vare sig läkare eller försäkringskassan. Lycka till!

Svar: Problemet är att det är semesterstängt tyvärr... Men har idag fått 100% sjukskrivning i en vecka för att återhämta mig, så får jag se hur det är nästa vecka!
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: