v 9 (8+0)

Sjukskriven denna vecka också och nytt samtal med läkaren på måndag. 
Känner mig fortfarande otacksam på något sätt. Jag klagar på mitt illamående men det finns folk som kräks dagarna i ända som måste få dropp. Jag kräks någon gång om dagen men har illamåendet med mig hela tiden. 

Har fått Lergigan utskrivet (ej comp) och efter en tablett igår så var jag en klubbad säl. Tog en nu till frukost och får se hur jag reagerar. Men snart ger jag upp och kommer väl få leva med illamående i nio månader. Det är ju ingenting i det långa loppet! 

Kommer nog börja jobba nästa vecka igen. Mitt mål denna veckan är att klara av vardagen. Kan jag göra det så kan jag jobba. Det som funkar just nu är ett glas oboy till frukost och efter det kan jag få i mig en macka. 

Men just nu tar jag mina symptom som något positivt. Det betyder förmodligen att allt är bra därinne. Om en drygt en vecka får vi se! 
Kategori:
1 Kakan:

skriven

Hoppas verkligen att du inte behöver må illa hela graviditeten. 9 månader är sjukt lång tid. jag tror och hoppas att det går över till vecka 12-13 som det gör för de flesta. Och som du säger så tyder detta på något bra hittills :) Håller tummarna för att tiden går fort till nästa vecka när ni får se ett tickande hjärta!

Svar: Haha, jag hoppas det går över snart! Tack för hoppet :)
Lilla jag

2 Evv:

skriven

Comp är bättre! Slipper man klubbad säl känslan. Denna graviditet slutade jag må illa i vecka 13-14, nog så länge. Var oförmögen att arbeta ca 5 veckor. Hang in there!

Svar: Tack för tipset! Dock är jag en klubbad säl oavsett om jag tar Lergigan eller inte... Men jag hoppas det blir bättre!
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: