v 5 (4+2)

Igår satt jag och forskade länge. Hur mycket pengar får jag ut i föräldrapenning, bad finns det för barnvagnar på marknaden och vad är bästa babyskyddet? 
Jag vet, det är på tok för tidigt! Precis fått veta att vi är gravida och jag börjar försöka lära mig allt som finns att veta! 

När jag satt och lekte med föräldrarkollen hos försäkringskassan så sa mannen en sån fin sak. Han vill bara hemma mer än bara ett par månader. Sen vill jag inte ta ut mer än 5 dagar i veckan och det verkar inte vara några som helst problem! 
Vi är ganska så överens om hur vi vill göra :) 

Mina bröstet har börjat ömma, yippie! 
Startvikt är iallafall 51kg. Men med tanke på hur mycket jag redan börjat försöka äta så kommer det ändras fort, haha. 
Kategori:
1 Anonym:

skriven

Grattis till graviditeten!! Jag är i liknande situation som du - har pcos, väger lika mycket, och sedan jag slutade med p-piller sista augusti förra året har jag inte fått en enda mens. Och min kille och jag har dessutom långdistansförhållande. Men nu är jag plötsligt gravid, spontant! Är också på dag 4+2! Vi får hålla tummarna för att det går vägen... Så det finns hopp till alla därute, vill jag också bara säga!

Svar: Tack :) fantastiskt att ni lyckats spontant! Kroppen är bra lurig ibland.
Lilla jag

2 Kakan:

skriven

Jag förstår ingenting av hur man räknar ut det där på Försäkringskassan men får ta min sambo till hjälp så kanske vi kommer på hur man gör. Oavsett så verkar det blir knapert... Hoppas att jag inte drabbas av internetshoppingmani under tiden jag är hemma.

Svar: På försäkringskassan finns föräldrarkollen där man kan fylla i sin inkomst, sin skattesats och hur man vill dela upp sin ledighet. Då får man upp exakt hur mycket man kommer få ut tillsammans! Det är självklart mindre än när man jobbar, men om man tar bort uteluncher och andra spontana aktiviteter så kommer iallafall vi klara oss som det ser ut :) gäller att prioritera tror jag (även om man självklart ska leva och inte svälta)
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: