v5 (4+5)

Har fortfarande väldigt svårt att förstå att vi är gravida. Jag är inte så orolig för missfall eller ma, men just att jag är gravid. Är det verkligen något där inne eller ljuger testerna? Jag har inte tagit något mer sedan det digitala. Funderar på att ta ett nytt digitalt eller något av de andra som ligger i badrummet. 

Vi har anmält oss till en barnmorskemottagning och fått tider för inskrivning. Det blir tidigt ultraljud ett par dagar innan vårt bröllop (shit!) och sedan inskrivning två veckor senare. 

Det "tidiga" ultraljudet på sahlgrenska är en månad bort vilket känns som evigheter. Vårt bröllop känns nära, men alla ultraljud känns långt borta. 

Vi kommer även betala för att göra kub. Det är något jag har varit tydlig med att jag vill göra och mannen håller med. (Sen att få tre ultraljud inom loppet av fem veckor är inte så dåligt det heller). Nu tror jag inte att vi kommer få dåliga värden, men det känns ändå skönt att få det gjort. 

När vi kommer hem från vår bröllopsresa så ska jag berätta för min chef. Kommer vara i v 15-16 ungefär och då är det definitivt dags! (Får gömma mig i stor kläder?). Familjen ska få veta efter kub. 

Jag hatar kläder som sitter åt så jag kommer inte behöva köpa mammabyxor på länge! Ska dessutom försöka dölja magen sålänge det går på jobbet för alla kollegor. För jag skulle inte orka med massa gulligull hela dagarna. Jag vill bara vara i min bubbla och jobba på om dagarna. Så får jag se hur länge jag kan hålla mig. För jag är ju jätteglad och vill egentligen att hela världen ska veta! :) 

Får hålla mig lite till! 

Gördel. Måste köpa Gördel. Ska ju klämma i en mage i v11 i min bröllopsklänning... 
Kategori:
1 Anonym:

skriven

När ska ni gifta er? :) gifte mig med gravid, tror jag var i V. 17-18.. Och var sååå orolig att klänningen skulle bli för liten. Hade köpt den i sep, blev gravid i april efter mkt om och med och gifte oss i aug.. Men det var precis att det gick! Och precis så att jag hade slutat må dåligt, vet inte hur det hade gått annars :p Sen kom vår lille plutt redan i V. 24.. Så nästan precis vi hann med att :p

Svar: Vi gifter oss i augusti, så kommer ju vara i vecka 11 ungefär. Min klänning sitter ju redan åt på alla ställen, så är rädd att brösten kommer se enorma ut och magen kommer puta ut, haha. Hoppas det gick bra för er liten trots att han var lite snabb ut :)
Lilla jag

2 Anonym:

skriven

Grattis till graviditeten! Jag fick själv kämpa i 19 månader innan jag lyckades bli gravid i mars. Inte lika lång resa som din men fullt tillräckligt jobbigt... Hur som helst, tänkte bara säga att jag var utomlands för ett par veckor sedan. Upptäckte då, i v. 15, att jag inte längre kunde ha flera av klänningarna jag hade tagit med. Det var inte magen som tog emot utan.. ja, brösten antar jag? Och kanske allmän viktuppgång över revbenen som jag inte riktigt hade märkt. Blev helt paff! Kanske läge att ha en plan B alltså, även om du bara kommer vara i v. 11? Kan ju vara skönt att kunna andas på en så viktig dag ;)

Svar: Plan B är att hitta en klänning på blocket, haha. Men jag har faktiskt inte ens tänkt tanken på att jag inte kan ha mina vanliga klänningar i v15! Det får jag komma ihåg att prova innan vi åker.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: