Blastocyster

Jag tittade på statistik igår. Chanserna är högre att man lyckas med blastocyst än tvådagars, annat vore konstigt. Dock fanns det kliniker där det var tvärtom vilket störde mig lite. 

Mannen grymtade något när jag försökte få upp en samtal om statistik, så jag la ner det. Men tanken ligger kvar och pyr. Jag vill inte göra ett till frysförsök med tvådagars. Jag vill inte. De borde väl kunna göra ett undantag från sina regler eftersom vi ändå har sex kvar i frysen? Det är ju ganska många ändå. 

Men trots allt så känns sahlgrenska lite mediokra. De gör inget speciellt för att man ska lyckas. Inga rispningar, ingen blodförtunnande medicin, utan de kör på progesteron och Lutinus. Det är allt de sträcker sig till.  Vilket gör mig ännu mer irriterad för uppenbarligen behöver ju min kropp mer hjälp. Jag hoppas att en blastocyst är den sista pusselbiten. 

Jag får nog ringa en barnmorska och fråga om råd. Om det är möjligt. Sen tänker jag ta upp det när vi är på ultraljudet och får träffa läkare, men det kanske är för tätt inpå så då vill de inte göra det. Hmm.
Kategori:
1 Libra:

skriven

Tyvärr kan inte alla få till de där blastocysterna. Vi är en av dem. De klarar inte långtidsodling. Vi har bara fått till frysen en gång. Det var ett 2-dagars. Jag tror också det är större chans att en blastocyst överlever upptiningen. Intressant!!! Men hoppas att vi tror fel för er skull. :)
Kram

Svar: Om man inte provar får man inte veta! Ska ringa och prata med dem nästa vecka och se vad de säger.
Lilla jag

2 http://streckpastickan.blogg.se:

skriven

Hoppas dom lyssnar på er och tar er på största allvar. Jag fick på offentliga sidan gnälla mig fram till att byta mediciner. På privata sidan har det inte varit något snack om det ens :)

Svar: Om jag får en blastocyst nästa gång så får jag väl vara nöjd med det... Annars får jag vänta tills vi börjar försöka privat.
Lilla jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: