Växtglad bebis

Glömde i all glädje att skriva om något som gjorde mig fundersam. Vårt bf är 23 februari, och det datumet gäller, det kommer inte ändras. Men vid varje ultraljud vi gjort har han varit större. Ett par dagar hit eller dit och det har inte varit något jag funderat något vidare över, han växer lite snabbare bara. Hellre det än att han är liten. 
Enligt de tidigare ultraljuden har bf varit ca 20 februari, vilket jag inte brytt mig om. Vi vet ju exakt när han blev till :) 

Men igår på rul blev det enligt deras mått bf på 15 februari. Det är inget datum de antecknar, utan det är fortfarande 23 februari som gäller, men det är nu jag är fundersam. Det är åtta dagars skillnad. Tänk om han blir en jättebebis? Tänk om han kommer tidigare? Min plan var att gå i mitten av februari men nu känns det inte lika realistiskt. Jag vill ha ett par dagar hemma innan (helst) han bestämmer sig för att komma ut. 

Självklart så hinner mycket ändras, han kanske lugnar sig i tillväxten nu. Det är för tidigt att säga. Men det ska bli intressant och se hur magmåtten blir när barnmorskan börjar mäta sånt. Äsch, det hade varit värre om han varit åtta dagar för liten! 

Men är det någon som varit med om något liknande? 
Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: