Nytt år nya möjligheter

Dags för ännu en årskrönika. Ytterligare ett år har gått. Jag tittade i arkivet och säg att första inlägget skrevs juli 2013. Blir nästan chockad över att läsa vilken sorts person jag var då. Så arg och omogen. En positiv sak med allt vi har gått igenom är att jag faktiskt har mognat som person. Jag är fortfarande stundvis arg på saker rent allmänt men det är en mer rationell ilska. Jag önskar till exempel inte ondheter på andra människor i relation till deras fertilitet, jag hänger inte på familjeliv längre och vi har vår efterlängtade familj. 
 
Under dessa åren har jag bytt jobb två gånger men vi bor fortfarande kvar i vårt lilla radhus. Vi har hunnit gifta oss och varit på ett par resor. 
 
Vi har också kommit överens om en sak. Det blir syskonförsök till våren. Det ligger fyra embryon och väntar på oss. Oavsett om vi köper hus eller inte så är kostnaden för ett fet ganska liten i relation till ett husköp. Faktum är att vi redan ska boka in oss på visningar nästa år. Jag känner på mig att vi kommer hitta något då. 
Så vi hoppar upp i sadeln igen med behandlingar och läkarbesök. Ska kontakta sahlgrenska efter nyår och planera in allting. 
 
I övrigt så går allt bra hemma. Det bubblar upp nya ord varje dag och vi ska börja ta tag i att vänja av blöjor. Om han kan säga till att han har bajsat tycker jag han kan säga till att han behöver bajsa. 
 
Så gott nytt år, jag hoppas att alla era drömmar om framtiden slår in. Min önskan är att våra försök lyckas och att vi får uppleva en graviditet under kommande året. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: