Svåra känslor

Ibland när jag brottas med en känslor försöker jag göra om det till metaforer jag kan förstå. Det första jag kom och tänka på var personer som drabbas av missfall gång på gång och personer som aldrig lyckas bli gravida. Det här kommer säkert låta jättekonstigt, men jag gjorde om det till personer som en gång fått smaka choklad och vet att de aldrig kan få det igen samt personer som aldrig kommer få smaka på choklad.
Det är svåra tankar för mig och jag måste på något sätt koka ner det till något förståeligt. 
 
När det gäller eventuell framtida förlossning så har jag kommit fram till följande. Det är som att antingen vinna hundratusen kronor eller att ha chansen att vinna en miljon men också en risk att behöva betala pengar istället.
Ett kejsarsnitt är på ett visst sätt, man vet utfallet, men samtidigt saknas det något. Man kommer alltid fråga  sig tänk om. Tänk om jag hade chansat, hade jag vunnit en miljon då? Eller ska man nöja sig med "bara" hundratusen.
Eller ska man chansa och hoppas på miljonen att allt går bra samtidigt som man riskerar sitt eller någonannans liv? Riskerar sin kropp och/eller sitt sinne? Riskerar sin eller förmodat barns hälsa? 
 
Det är svårt. Jag har inte kommit fram till någon slutsats ännu. Frågan är om jag någonsin gör det. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: