Det är över

Vi blev inte gravida på våra försök så nu är det över. Inga mer besök på sahlgrenska, det kapitlet är slut.
Om vi ska försöka mer så är det Carlanderska som gäller för vår del. För att maximera chanserna så tänker vi ett trepack som kostar 76 000.
Det sägs att det inte går att sätta en prislapp på ett barn, men i det här fallet blir det väldigt tydligt. Så mycket pengar för att få något som andra ser som "olyckor". Som vissa knappt behöver tänka på för att få. 

Vi har inte råd just nu. Det är den bittra sanningen. Husbygget går före allt, det är en boll i rullning som inte går att stoppa. Vi behöver ha pengarna för oförutsedda utgifter i och med bygget. Utöver det så kommer vi behöva göra saker själva när bygget är gjort, det går också före syskonförsök. 
Som jag ser det är nya ivfförsök drygt 2-3år bort. Vi är unga, vi har många år på oss att försöka med syskon. Men någonstans måste man ju se till sonen vi redan har och hur mycket pengar vi ska lägga på det. Det finns en gräns för när det inte blir försvarbart för ekonomin och det finns en gräns då man inte kan lägga all sin energi på mediciner och försök utan faktiskt får prioritera sin befintliga familj. Var den gränsen går är inte helt solklart.... 

Vad vi kommer testa är att äta lchf framöver. Det finns personer som svär över att allt kan lösas med lchf, även pcos. Så det är värt ett försök. Trots att jag inte ens är i närheten av att vara överviktig. Ligger förmodligen mitt på idealvikt närmare mot undervikt än övervikt. Men i det här läget greppar jag efter halmstrån. Funkar inte lchf kommer jag smörja med progesterall för att iallafall få en cykel och hoppas på det bästa. 

Besviken och ledsen är en underdrift. 

1 Z:

skriven

Men så tråkigt! Och vilka svåra överväganden. :(

Jag är en av dem som har lyckats med hjälp av lchf iaf. Med vanlig kost får jag inte ägglossning. Hoppas att det kan funka för er också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: